Orientace na stránce
Zátiší
1. Informace o Zátiší
Základem bydlení v Zátiší je soukromí, porozumění, úcta, empatie, čistota, klid, kvalitní pečovatelská služba a lékařská péče. Každý rezident bydlí v bytě sám nebo s osobou blízkou. Dispozice bytů jsou 1+kk a 2+kk. Byty jsou vybaveny kuchyňskou linkou s lednicí, indukční varnou deskou a digestoří; bezbariérovým sociálním zařízením se sprchovým koutem, umyvadlem a WC; vestavěnými skříněmi v předsíni. Oproti kunratickému Zátiší budou byty v Hostivaři navíc vybaveny klimatizací s autonomním ovládáním, horkovzdušnou troubou a myčkou nádobí. Klienti si byt dovybavují vlastním nábytkem a dekoracemi s ohledem na vlastní potřeby, zvyky a vkus.
Při výběru služeb mají klienti absolutní svobodu, volí si jejich formu a rozsah přesně dle vlastních potřeb. V domě funguje nonstop recepce, nepřetržitě jsou k dispozici zdravotní sestry a pečovatelky. S čímkoliv se lze obrátit na management objektu, s drobnými opravami na správce. V Zátiší má zároveň ordinaci praktický lékař, který pečuje výhradně o rezidenty domu. Obyvatelé Zátiší si mohou objednat celodenní stravování, úklid bytu, praní prádla, manikúru, pedikúru, kadeřnici či maséra. Pro klienty je zajištěné internetové připojení a televizní příjem formou DVB T-2, satelitu nebo internetové televize. Dále mohou rezidenti využívat zařízení pro běžnou i nouzovou komunikaci s personálem a dalšími obyvateli formou bezdrátového telefonu nebo nouzového tlačítka (pro přivolání zdravotní sestry). Pro klienty jsou zajištěny nejrůznější volnočasové aktivity.
Život v Zátiší nesvazuje žádný přísný režim připomínající ústavní péči. Tým zaměstnanců je zde pro Vaše bezpečí zajištěné trvalou přítomností, nikoliv proto, aby Vás omezoval. Klienti mohou u sebe doma přijímat návštěvy naprosto kdykoliv a bez předchozího ohlášení, možností je i chov domácích mazlíčků.
Pobyt v Zátiší je vhodný pro každého, kdo:
- žije osamoceně a hledá nové přátele, zájmy a aktivity;
- potřebuje pomoc s běžnými denními činnostmi;
- potřebuje jistotu, že je nablízku pečovatelský a zdravotnický personál, na který má možnost se kdykoliv obrátit.
Pobyt v Zátiší naopak není vhodný pro:
- seniory s Alzheimerovou chorobou a ostatními onemocněními způsobující demenci;
- klienty trvale upoutané na lůžko a připojené na přístroje;
- klienty vyžadující osobní asistenci 24 hodin denně.
Náš koncept nadstandardního bydlení pro seniory stojí na pěti základních principech:
- moderní prostory postavené s ohledem na potřeby seniorů;
- atraktivní lokalita;
- nadstandardní servis zajištěný trvale přítomným personálem;
- svoboda při výběru nabízených služeb;
- porozumění a úcta.
Šest důvodů proč zvolit Zátiší:
Zdravotní a pečovatelská služba 24/7
V Zátiší jsme našim klientům neustále k dispozici. Naše zdravotní sestry, pečovatelky nebo recepční jsou kdykoliv připraveni vyhovět jejich potřebám.
Nadstandardní služby
Klientům dokážeme zajistit veškeré služby – od manikúry, pedikúry přes úklid bytu, praní prádla až po celodenní stravování a asistenční služby při vyřizování osobních věcí.
O všem rozhoduje klient
Život v domě nesvazuje žádný přísný režim. Jsme tu pro pohodlí a bezpečí našich klientů, ne proto, abychom je omezovali.
Společenské vyžití
V Zátiší klienti najdou dostatek příležitostí pro kulturní i společenské vyžití. Mohou si dát například příjemnou večeři v restauraci, poté zajít do atria na výstavu nebo se zúčastnit cestovatelské besedy.
Byt jen pro sebe
Klienti u nás bydlí v samostatném bytě, který mohou sdílet se svým blízkým. Nemusí se tedy obávat sdíleného pokoje s někým cizím.
Alzheimer Home
V Zátiší úzce spolupracujeme se společností Alzheimer Home, která sídlí v našich prostorách a zajišťuje kvalitní zdravotnický a pečovatelský personál pro naše klienty.
2. Co všechno tvoří Zátiší?
Recepce
Je k dispozici 24 hodin denně a zajišťuje obvyklé recepční služby. Pro klienty je prvním kontaktním místem, kam se mohou osobně nebo telefonicky obrátit s jakýmkoliv problémem. O agendu rezidentů se staráme do takové míry, do jaké každý z nich požaduje. Počínaje denním kontaktem a objednávkami obědů, až po hlídání termínů pro zdravotní kontroly a vyšetření. Pro příbuzné našich obyvatel je recepce pevným kontaktním bodem, kam mohou kdykoliv zavolat, když nemohou svého příbuzného kontaktovat nebo potřebují cokoliv vyřídit či domluvit.
Tým zaměstnanců
Naše zdravotní sestry pomáhají nonstop s podáváním léků, odběry a každodenní kontrolou zdravotního stavu. Pečovatelky pomáhají s domácími pracemi, zařizují úklid, péči o prádlo, donášku nákupů či doprovod do restaurace. Správci mají na starost drobné opravy a technické záležitosti. Uklízečka zajišťuje úklid společných prostor domu a po domluvě úklidy v jednotlivých bytech. V budově je též přítomný každý pracovní den od 9 do 17 h management společnosti, na který je možné se s čímkoliv obrátit.
Praktický lékař
Lékař má ordinaci přímo v domě. Je smluvním partnerem všech zdravotních pojišťoven a přijímá výhradně obyvatele Zátiší. Stará se o jejich zdraví a zařizuje specializovaná vyšetření mimo Zátiší. Má své ordinační hodiny, ale dochází i ke klientům do bytů. Klienti se k němu mohou předem objednat, aby zbytečně netrávili čas v čekárně.
Restaurace
Restaurant Café Zátiší je v provozu každý den a specializuje se na mezinárodní kuchyni. Pro rezidenty zajišťuje celodenní stravování, s ohledem na všechny potřebné diety, za zvýhodněné ceny. Restaurace je zároveň přístupná i veřejnosti.
Knihovna
Společenská místnost/knihovna slouží pro pořádání akcí, přednášek, povídání nebo půjčování knih.
Atrium
Naše vnitřní zahrada se skvělou atmosférou slouží k posezení a relaxaci. Atrium rádi využíváme k pořádání koncertů, divadelních představení nebo pravidelných vernisáží.
Vlastní park
Nedílnou součástí Zátiší je také privátní park s odpočinkovými zónami, kde naši klienti mohou relaxovat a trávit čas se svými blízkými.
3. Služby
Obyvatelé domu volí a upravují formu a rozsah služeb přesně dle vlastních potřeb. Důležitým faktem je, že veškerá pomoc a péče se odehrává za dveřmi bytu v soukromí. Důraz na soukromí a zachování životního stylu každého klienta je jednou z předností, které bydlení v Zátiší přináší.
Recepce
Pro klienty je k dispozici nonstop. Díky bezdrátovým telefonům, zapojených do interní telefonní ústředny, jsou rezidenti s recepcí propojeni. Recepční pomůže, poradí či pomoc zprostředkuje. Recepce přispívá k bezpečnému a klidnému životu obyvatel, eviduje návštěvy, má přehled o pohybu v domě. Rezidentům pomáhá řešit běžné provozní problémy (navigace v okolí, vyhledání jízdního řádu, evidence závad, objednání stravy / nákupu a podobně).
Pečovatelské služby
Všem obyvatelům Zátiší poskytujeme každý den v týdnu 24 hodin denně služby pro udržení kvality života. Jedná se mimo jiné o pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (oblékání, doprovod), pomoc při osobní hygieně, donášku/přípravu/podání jídla, praní či žehlení. Složení a rozsah těchto služeb se odvíjí od potřeb každého klienta.
Zdravotní služby
Zdravotní služby zajišťujeme ve spolupráci s terénní zdravotní službou, která ke klientům přichází na základně doporučení praktického lékaře, případně ošetřujícího lékaře při ukončení hospitalizace v nemocnici. Službu si klienti domlouvají s lékařem, doma se o ně stará kvalifikovaná zdravotní sestra. Zdravotní sestry jsou v domě přítomné nonstop. Pomáhají s podáváním léků, vykonávají odběry a každodenní kontrolu zdravotního stavu.
V domě je též přítomný praktický lékař, který přijímá pouze obyvatele Zátiší. Klienti se k němu objednávají předem a netráví tak zbytečně čas v čekárně. Lékař zároveň zařizuje specializovaná vyšetření mimo areál.
Volnočasové aktivity
Volnočasové aktivity jsou pro život obyvatel Zátiší zásadní. Umožní Vám věnovat se Vašim stávajícím zálibám i poznávat nové. Náplň programu vytváříme na základě Vašich přání a podnětů a snažíme se, aby zahrnovala všechna spektra oblíbených lidských činností. Kulturu, rukodělné činnosti, vzdělávání či socializaci.
Aktivity, které v Zátiší probíhají, jsou nejen pestré a tvůrčí, ale mají současně velký rehabilitační charakter, přispívají ke kondici, motorické obratnosti i dobré náladě. Jedná se například o aktivity s dětmi z mateřských škol, společné pečení, procházky, přednášky, koncerty, přírodopisné nebo cestovatelské besedy, trénování paměti, výstavy s vernisáží nebo komentovaná promítání.
Ostatní
S čímkoliv se lze obrátit na management objektu, s drobnými opravami a technickými záležitostmi na správce. Rezidenti mají možnost si objednat celodenní stravování (snídaně, oběd, svačina, večeře) za zvýhodněné ceny. Dále je možné si objednat praní prádla, úklid bytu, manikúru, pedikúru, kadeřnici či maséra. V bytech zajišťujeme internetové připojení, televizní příjem (formou digitálního vysílání DVB T-2, satelitu nebo internetové televize), bezdrátové telefony a SOS tlačítka pro běžnou i nouzovou komunikaci s personálem a dalšími obyvateli.
V Zátiší najdete:
- společenské centrum s knihovnou, čítárnou a televizí;
- soukromý park pro procházky, sport i společné akce;
- vnitřní atrium vhodné pro pořádaní kulturně společenských (hudebních, divadelních či výtvarných) akcí i pouhé posezení.
4. Partneři projektu
Developerem projektu je společnost RODOP, a.s.. Společnost byla založena koncem roku 1993, její hlavní obor činnosti je developerská a investiční činnost v oblasti bytových nemovitostí a nemovitostí pro sport a volný čas.
Blízkým partnerem je společnost ALZHEIMER HOME GROUP s.r.o. sídlící v prostorách kunratického Zátiší, která zajišťuje kvalitní zdravotnický a pečovatelský personál pro naše klienty.
Zdravotní péči našim klientům zajišťuje partnerská společnost RESPIMED s.r.o.